HTML

A reklámfogyasztó, mint barom

Fogyasztóvédelmi blog azoknak, akik nap-mint nap felcseszik magukat azon, hogy kik és hányszor nézik hülyének őket hirdetéseikben.

Friss topikok

  • T@m: Tény, hogy jó nagy csőbehúzás az egész. Hallottam olyanról is, ahol ha a ajelenlegi biztosítóját m... (2009.11.28. 13:04) Kötelező, sucks

Linkblog

Archívum

Kötelező, sucks

2009.11.20. 13:18 Nyúl Anna

Az autós néha hülye, rendben van. De hogy annyitra hülye legyen, amennyire a kötelező biztosításokat (vagy kötelező-biztosításokat?) kínáló alkuszportálok nézik, az már túlzás. Az ugye rendben van, hogy a mostanában kommunikáló "Nagy Biztosítási Portálokat" (Netrisk, biztositas.hu) azért hozták létre, hogy ezeken megtaláljam a "piacon elérhető legjobb díjat" (idézet egy Netrisk hirdetésből). Igen ám, de mi van, ha miután megkötöm a biztosítást, egy olyan portálon, ami véletlenül nem szerepel a nagy portálok kínálatában - ez nálam az Union24 volt, de van még a piacon más is - találok egy jobbat?

Első reakció: na, hogy az ajánlatunknál jobbat, olyan nem létezik.

Második reakció: ja, ha mégis van, nem baj, majd érvénybe léptetjük a mágikus árgaranciát.

Na, itt szállt el az agyam. Van két cég, akik a kötelező biztosítási időszakban leuralják a piacot, hamisat állítanak (magyarul: hazudnak, jogászul: reklámtörvényt sértenek) hirdetéseikben, majd miután beérkezik hozzájuk a reklamáció, vállat rándítanak, és közlik, hogy ja, ha már elvégeztem a feladatukat, megtaláltam kategóriájukban a legolcsóbbat, és ha már erre felhívtam a figyelmüket, akkor a különbözetet utánam vágják a pénztárnál.

Figyelem, lefordítom a metódust konyhanyelvre:

Bemész a közértbe, ahová ki van írva, hogy "ITT MINDIG FRISS A TEJ". Veszel egy litert, fizetsz a pénztárnál, majd elmész haza. Kinyitod a zacskót, kicsobog belőle valami túrós rettenet. Fogod a blokkodat, visszamész a közértbe, szólsz a pénztárnál, ők azt mondják, OK., ha már itt vagy visszaadják a pénzed. De neked nem a pénz kell, hanem FRISS TEJ, ezért elmész  a pulthoz, és kiveszel egy litert. Most már óvatos vagy, megnézed a szavatosságot lejárt. Visszateszed, megnézel még egyet: az is lejárt. Áttúrod a teljes kínálatot: valamennyi lejárt. A nap kérdése: vajon hányan mentek vissza aznap a boltba rajtad kívül?

Tetszik érteni?

44 komment

Címkék: fogyasztóvédelem biztositas.hu netrisk reklámtörvény átvágás union24

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogyaszto.blog.hu/api/trackback/id/tr901539597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stoppos76 2009.11.20. 14:23:42

"Tetszik érteni?"

Nem, nem igazán. Kuszák a mondatok. Azt értem, hogy hazudnak, de pontosan mit is?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.11.20. 14:30:51

Esküszöm, minden szavadat értem. De, hogy hova akarsz kilyukadni mindezzel, az totálisan homályos.

Levéltetű 2009.11.20. 14:39:44

Jesszus, mi ez? Miért rossz, ha össze lehet hasonlítani a biztosításokat? Ki hirdetett olyat, hogy csak náluk találhatod meg Magyarország legolcsóbb biztosítását? (Blogíróul: Ki hazudott?)

reader613 2009.11.20. 14:42:45

szabad országban élünk bébi, szabad használni ezeket a szolgáltatásokat, és szabad nem használni őket.

ha neked jobb az, hogy kézzel túrod végig az összes biztosító oldalát ahelyett, hogy azok nagy részét megcsinálná helyetted más, akkor egészségedre.

persze itt a blogodon is azt ugatsz, amit akarsz, ha már ilyen hülye vagy. akinek nem tetszik, el is mehet innen, én is húzok innen, csak gondoltam szólok, hogy baromságokat beszélsz.

remélem, amikor vezetsz, akkor egy fokkal kevésbé vagy ostoba.

OkoskaTo:rp 2009.11.20. 14:44:25

@Before: Az, hogy az ügyfelek nagy része hisz a (hazug) reklámnak, és emiatt nem az igazából legolcsóbb biztosítást kapja meg, a Netrisk vagy a biztositas.hu pedig olyan üzletért kap jutalékot, amit normális esetben esetleg más szerezne meg.

De Nyúl Anna ne csak vinnyogjon, hanem küldjön levelet a Fogyasztóvédelemnek és a GVH-nak. Legalább az a pármilliós bírság (a cégek ügymenetéhez képest ugyan elenyésző) legyen meg a szemétségért.

balra 2009.11.20. 14:45:59

én netrisken csináltam már néhány kötelezőt, és kurvára nem érzem, hogy átvertek volna. faszán ment minden. biztos elbasztam valamit.

2009.11.20. 14:47:01

Szerintem pedig a Generali es a Union nem tejelt megfeleloen a biztositasi portaloknak, igy kimaradnak a bizniszbol. Piaci farkastorvenyek, na bumm.

2009.11.20. 14:48:52

BTW az Union24 linje a biztositas.hu-ra vezet.

an-dee 2009.11.20. 14:57:36

@an-dee: az utolsó mondat helyesen:

Tudod 2 dolog között csak az olyan primitivek tesznek különbséget csak az ÁR alapján mint TEEEEEEEEE.

Ppix 2009.11.20. 15:06:18

Tanulj meg írni (gondolkodni). Érettségid megvan már? Nem úgy tűnik...

n80qd 2009.11.20. 15:09:30

Hmm, nem tudom mi a baj a netriskkel. Én már évek óta használom. Megnéztem a két linket amit adtál. Az első pont azt számolta mint a netrisk. A másik meg adott egy olyan árat, hogy fele annyi lett az új biztositásom, amit a netrisken kötöttem...

peca1000 2009.11.20. 15:23:20

Amit a Netrisk kihoz összegként, az korrekt ár. Mielőtt megkötnéd a biztosításod, hívd fel azt a biztosítót, amit a Netrisk hoz ki számodra legkedvezőbben, számoltasd ki velük is, hogy valóban azt az összeget kell e fizetni.

Én már 3x köttettem velük, és mindíg annyit kellett fizetnem, amit a Netrisk kihozott.

Nyúl Anna 2009.11.20. 15:30:30

@stoppos76: Azt hazudják, hogy ők mindenből a legjobb ajánlatot adják neked, de eltitkolják előled a valóban legjobbat. Azt a látszatot keltik, hogy nincs más az ő ajánlatukon kívül. Lásd még:www.hirado.hu/Hirek/2009/11/18/17/_Az_online_kotelez_biztositassal_kapcsolatos_hirdetesek_nagy_resze_felrevezet_.aspx

Nyúl Anna 2009.11.20. 15:31:57

@Levéltetű: Éppen az a poén, hogy nem lehet. Met a Netrisken pl. nincs fenn az Union24 kínálata, csak a drágábbak.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.11.20. 15:32:28

@Nyúl Anna: te teljesen dinnye vagy. Ha találsz jobbat, visszafizetik neked a különbözetet. Mit akarsz még?

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2009.11.20. 15:33:21

A biztosítók alapvetően nem ezzel trükköznek, hanem a feledékenységünkkel. Arra számítanak, hogy megfeledkezel a biztosításod forduló napjáról és maradsz náluk. Kötelező esetén ez éppen az összehasonlító portálok és a "kampány időszak" miatt csak korlátozottan van így, de ott is működik: nézd meg, hogy az eddigi biztosítód november eljén gyorsan kiküld neked egy ajánlatot, egy viszonylag alacsony emeléssel. Akkor amikor új ügyfélként valószínűleg alacsonyabb díjjal köthetnéd meg náluk.
A többi biztosításnál pedig állandóan a lehetséges maximum közelében emelnek. Erről írtam régebben egy bejegyzést: emberitisztesseg.blog.hu/2008/12/05/biztositasi_dij_indexalasa
Ha nem figyelsz a forduló napra nagyon megszívhatod. Biztosítónál nem érdemes hűségesnek lenni.

Joey AK 2009.11.20. 15:37:10

Netrisken váltottam, most kíváncsiságból végignyomtam a Generali Direktet, mert nekem az lett a legkedvezőbb. Kb ugyanaz (pontosan Forintra nem emlékszem, de 1000 Ft-on belül van a különbség)
Nagy kaland...

Joey AK 2009.11.20. 15:39:49

@Joey AK: Most végignyomtam az Union24-et is, az 7000-rel drágább, pont mint a Netrisken.
Mutassatok már screenshotokat, mert nálam nem jött be.

Nyúl Anna 2009.11.20. 15:59:43

@Szárnyati Gézа: Pont ez a baj. Mivel azt állítják, hogy ők MINDEN ajánlatból válogatnak, NEM keresek jobbat. Feltéve, ha elhiszem a reklámot. Tehát megtévesztenek. Ha neadjisten, 10,000-ből egy ember pedig reklamál, nekik röhögve odadobják azt a 7-8000 FT-ot. Ami lehet, hogy nem nagy tétel. De lehet, hogy igen.T

Nyúl Anna 2009.11.20. 16:00:58

@bng: Igen, ez is egy nagyon fontos észrevétel, köszönöm!

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.20. 16:01:14

a tejes hasonlat tök baromság.ha lejárt tejet árulnak, hívom a fogyasztóvédelmet, meg az egyéb szerveket,mert lejárt tejet nem árulhat.

azt, hogy nála van a legolcsóbb kötelező-azok között, amikkel szerződésben áll-miért ne állíthatná.
az árukereső ,árösszehasonlító oldalak se mutatnak a neten fellelhető minden árura árat.

Nyúl Anna 2009.11.20. 16:01:49

@an-dee: Jogos. Ezt a tavalyi MÁV károsultak nagyon tudják.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.20. 16:01:54

@Nyúl Anna: amúgymeg hinni a reklámoknak 'ősi román szokás', főleg ez alapján biztosítást kötni..

uns97 2009.11.20. 16:02:19

biztositas.hu-n kotottem. A ket "olcsobb" helyet vegigpotyogve majd 1000 Ft-tal tobbe fajt volna. Na akkor ki is ver at es kit ? :D

fiktiv állat 2009.11.20. 16:06:48

Ha a kötés után ellátogattál a két "másik" portálra, akkor a kötés előtt is megtehetted volna. Tehát nem voltál elég körültekintő. Ezen felül a két "másik" az union, és a generali megjelennek ajánlatukkal a díjszámítás végén. Nem egy biztosítást kötöttem a neten, és a két "másik" is benne volt. Persze a honlapjukon is ugyanez az ár jött ki, mikor ellenőriztem. Nagy a trükk, tényleg...

asimlis 2009.11.20. 16:08:07

Én a KH-n kötöttem, az jobb volt, mint a Netrisk. A vidéken élő húgom viszont az Union24-en és ott kb. 8500-zal ő nyert.

asimlis 2009.11.20. 16:09:46

@fiktiv állat: Az union jelenik meg, nem az Union24. Szerintem.

asimlis 2009.11.20. 16:11:23

@uns97: Kocsija, települése, bónuszfokozata válogatja. Nem azt írta, hogy minden esetben jobb az UNion24, hanem azt, hogy a Netrisken nincsenek fenn az árai, és neki jobb volt. Ez nagy különbség.

Puncskocka 2009.11.20. 16:14:30

tartam magam a régi korrekt biztosítóhoz. 3 éve váltottam, azóta teljesen meg vagyok elégedve. nem bízom ebben az év végi kampányolásban....

laposmacska 2009.11.20. 16:14:35

Nem jó a példád. Veszel egy liter tejet "A" boltban, aminek a szlogenje, hogy "Nálunk mindig friss a tej". Elmész egy másik, "B" boltba, és látod, hogy ott olyan tejet árulnak, ami egy nappal tovább eláll. Mit csinálsz? Bepereled az "A" boltot, mert nem friss a tej? Blőd!

Egyébként kipróbáltam a két linket, nekem 3 ill. 5e forinttal ajánlott drágábbat.

Ha mégis találsz egy olcsóbb ajánlatot, biztos vagyok benne, hogy párszáz forintnál nem nagyobb a különbség. De legyen mondjuk egy ezressel olcsóbb, az kb azt jelenti, hogy naponta 3 forintot psórolnál, havi szinten majdnem százat. De te tudod, megéri-e.

asimlis 2009.11.20. 16:14:45

@Kontárblog: A Netrisk szóról-szóra azt állította egy hirdetésben, hogy a piacon elérhető legjobb díjjal köti meg a biztosítást. Ez tényleg hazugság, mert nem tudta elérni. Egyébként ezért nincsenek itthon "best price" típusú hirdetések, mert a jónál mindig van egy jobb, és nem tudod garantálni, hogy ne lenne. Ez abban az esetben az unio24 volt.

Nyúl Anna 2009.11.20. 16:18:09

@Joey AK: Mindjárt, küzdök vele. Nem hittem volna, hogy egyből kikerül és ekkora indulatokat kavar, de jól esik.

Nyúl Anna 2009.11.20. 16:30:10

@fiktiv állat: Épp ez a baj. Azért nem látogattam el (egyébként 3 ilyen van), mert a Netrisk és a Biztositas.hu is azt állítja, hogy nála fenn van mindenki. Ha a boltban azt mondják, hogy a ruha, amit meg akarsz venni, csak piros színben van, keresel kéket egészen addig, amíg a szomszéd boltban nem látod meg kékben?

BRudi 2009.11.20. 17:02:38

Anna csak egy kérdés, mennyit fizetett az Union ezért a bejegyzésedért?
Rákeresve a hírkeresőn az alkuszokra és az uninonra jól láthatóan az Union nem sajnálja fizetett cikkekben támadni a Netrisket és biztositas.hu-t, amiért nem jeleníti meg az Uninon24-et.
Én azt furcsállom, hogy te egy állampolgári bejelentés hatású írásban, fel vagy látványosan háborodva azon, hogy az online alkuszok bár megjelenítik az összes biztosítót, az egyiknél egy kedvezményes ajánlatot nem tüntetnek fel, és ezt te sas szemeddel jól kiszúrtad és közléskényszered folytán megosztod a nagyérdeművel.
A biztosítási szakmát jól ismerem (17 éve dolgozom benne, dolgoztam alkusznál is, most egy biztosító területi kirendeltségét vezetem, és egyébként az alkuszokkal nagyon jó a kapcsolatom).

Nos szeretném felhívni a tisztelt publikum figyelmét egy nagyon fontos tényre, amit Anna műfelháborodásában elfelejtett megemlíteni (persze azt is elhiszem, hogy nem tudta ezen tényt),
miszerint az Union Biztosító hivatalosan meghírdetett tarifájában az szerepel az Union24 esetén, hogy idézem: "Kizárólag távértékesítés kereteiben, elektronikus úton, a www.union24.hu honlapon, valamint az ott felsorolt további honlapokon köthető".
Képzeljétek el, egyetlen alkusz sincs feltüntetve az union24.hu oldalon, most ellenőriztem.
Tetszik érteni? Az Union nem tette fel az alkusz partnereit erre az oldalra, hogy tessék itt a lehetőség, nyomjátok ti is ezt a terméket.
Tehát az alkuszok nem is értékesíthetik az Union24 terméket!!! Ezt tehát felesleges bárkinek számon kérni az online alkuszokon.
Anna a bejegyzésében szemérmesen utalt egy másik biztosítóra is, akinek az oldalán szintén lehet olcsóbb díjakat találni, olyanokat amilyenek az alkuszi oldalakon nem érhetők el.
Az Anna által betett hivatkozás a generalidirekt.hu oldalra mutat.
Egy baj van csak kedves Anna, az, hogy a Generali nem hirdetett egyedi díjat a saját internetes oldalára. A Generalinak egyetlen egységes bárki számára, bárhol elérhető tarifája van.
A fenti állításaim egyébként az október 30-án két országos napilapban meghirdetett biztosítói tarifák alapján ellenőrizhetőek.
Tehát Anna egy hamis Generali-s hivatkozással próbálta még inkább legitimálni azon felháborodását, hogy milyen gusztustalan, hogy az Union24 tarifáját az alkuszoknál nem lehet megkötni.

A fenti beírásért jómagam egy fillért sem kapok, a biztosító ahol dolgozom köszönöm szépen rendesen megfizet.
A tisztesség azonban azt kívánta, hogy a fentieket leírjam.
Ja és persze barom sem vagyok.

Levéltetű 2009.11.20. 17:10:21

11 ezerrel többet kellene fizetnem az Unionnál, mint amit a Netrisknél kötöttem.

tusnadi2 2009.11.20. 17:17:42

Hopp, a blog már el is tűnt az index címlapról. Belehúzott a Netrisk.

uns97 2009.11.20. 17:31:35

@asimlis

ertem en, de ugy latszik SOKAKNAK a legolcsobb megiscsak a Netrisk vagy biztosito.hu volt. Nekem nem a legolcsobb dolog tetszik netrisk es egyeb alkuszi osszehasonlito lapokon, hanem az hogy LATSZIK x darab biztosito ajanlata UGYANARRA a gepjarmure, s en magam azonnal eldonthetem 20 darab weblapon valo ugyanazon adat beirogatasa majd kapott osszegek kijegyzeteles es osszehasonlitasa NELKUL hogy nekem kinek az ajanlata tetszik. Ez a lehetoseg fent vazolt 2 weblapnal nincs meg (leven hogy onmagukat hirdeteik). Igy meg nekem nem sokat er meg akkor sem ha vegul "olcsobbat hoz ki", mert teszem azt ha par forinttal olcsobb is tud lenni, akkor sem er meg nekem 20 weblapot vegigzongorazni egyesevel, mert azido alatt amit azokon eltoltok boven megkeresem az esetleges kulonbseget. Ennyi.

Nyúl Anna 2009.11.20. 17:35:01

@BRudi: Kedves Rudi! Köszönöm az észrevételt. 1. nem azt állítottam, hogy az Union24 nem eletronikus portál, bár ez nem tudom, mit jelent azon kívül, hogy nem kell fákat gyilkolniuk a kötvényemhez. Hanem azt (maga Nagyokos), hogy a közbeiktatott alkuszokkal működő portálok egy része HAMISAT ÁLLÍT (hazudik), amikor arról hirdet, hogy nála MINDIG és MINDEN a legolcsóbb. 2. nem azt állítottam, hogy az Union24-ben dolgozik vagy nem dolgozik ügynök (azaz olyan szakember, mint Ön). Hanem azt, hogy NEKEM a legolcsóbb ajánlatot adták - olyat, amit NEM tudott a Netrisk sem a biztositas.hu. Capisce?
3. Mellesleg teljesen mindegy, hogy ügynökkel vagy ügynök nélkül kapom a LEGKEDVEZŐBB ajánlatot. Csak az számít, hogy ha valaki valamit nem tud biztosítani, ne verje rá a nyálát, mert erkölcstelen és - remélem - beperelik érte. Illetve ez utóbbi már meg is történt, ha jól értelmeztem dr. Dulin sajtóközleményét.

Nyúl Anna 2009.11.20. 17:37:41

@Levéltetű: Próbáld az Union24-en :-). Viccet félretéve: van ilyen kategória is biztosan. Egy ismerősöm a K&H-n atlált egy olyat, ami az ő kategóriájában verte a mezőnyt.

Nyúl Anna 2009.11.20. 17:42:27

@tusnadi2: Jé, tényleg. De nagyot csalódnék az Indexben, ha pont azért vette volna le, mert a Netrisk a fő hirdetőjük. Mindenesetre tényleg furcsa. Eddig azt hittem, hogy szent és sérthetetlen a független tartalom, és ezt egy fogyasztóvédelmi blognak szántam... Kíváncsi leszek, mi lesz a következő postommal.

Winston-Smith 2009.11.20. 19:18:59

Én annyiban értek egyet Nyúl Annával, hogy ha egy alkusz szó szerint azt állítja, hogy 'a piacon elérhető legjobb ajánlatot' kínálja, és ezt az összes Magyarországon élő és gépjárművel rendelkező embernek hirdeti, akkor bizony minden egyes személynél ki kellene számolnia előre, hogy hol-kinek-mennyibe kerül a kötelező, hogy ne fordulhasson elő az, hogy alkalomadtán valaki 5-10ezer forinttal jobban járhat, ha egy választott biztosító direkt site-ján keresztül köti meg a KGFB-jét. Lehet, hogy statisztikailag nem szignifikáns az ilyen esetek száma (vagy csak kevesebben járnak utána és nem derül ki), de ennyi is éppen elég ahhoz, hogy logikailag hamissá váljon a "piacon található legjobb árat kapod, ha alkuszt választasz" állítás, és megtévesztő hatással legyen a fogyasztóra (ügyfélre). Szerintem ennek semmi köze az Unionhoz.

T@m 2009.11.28. 13:04:08

Tény, hogy jó nagy csőbehúzás az egész. Hallottam olyanról is, ahol ha a ajelenlegi biztosítóját módisította az illető, akkor egyből más árakat dobott ki...valamint mi közük ahhoz, hogy milyen nemű vagyok, vagy mi a rendszámom??
A kotelezobaratok.hu-t is mellőzik, pedig további kedvezményt jelentene...
Érdekez ez az egész, de mindenki maga dönt, és hagyja átverni magát.
süti beállítások módosítása